Alla inlägg under februari 2012

Av Cecilia Lund - 14 februari 2012 14:41

Av Cecilia Lund - 13 februari 2012 15:39

Ledsen att jag inte skrivit på ett tag men det har varit fullt upp här hemma. 
Natten till idag blev det inte mycket sömn alls, hjärtat skulle upp vid 2 för att kolla till skolar, dagis och andra ställen för det kom ju 1 cm nysnö här om natten.  
I lördags bar det iväg på 40-års kalas, blev bjudna på middag och efteråt fika med tårta, kakor och bakelser. MUMS!
Igår jobbade jag stängning, tiden gick snabbare än vanligt så det var kul! Åkte hem och la mig i badet och sen blev det middag och intog soffan. Idag har jag städat, torkat hela stora badrummet, köket, tvättstugan och lite senare ska jag försöka få upp hyllorna i sovrummet.. Börjar bli dags nu när man haft hus i över 2 veckor   hihi! 


 

Här är en bild precis innan vi skulle åka på 40-års kalas! Vad tycks? 


Puss     

Av Cecilia Lund - 7 februari 2012 17:25


För en stund sen satt jag och kollade på Sofias Änglar, hur underbara är inte dem igentligen?

Det som jag fastnade för i detta avsnitt var just att mamman i familjen har en svår canser, hon fick 1997 diagnosen bröstcanser. 11 år senare i September får hon ett återfall, nu har bröstcansern spridit sig till skelett och lever. Hon har inte lång tid kvar   Hon var sjukskriven i max 2 veckor!! Hur är det möjligt? Hallåååå hon fick diagnosen canser, är det inget man följer upp?? Det är sjukt!


Jag är ingen expert kanske men jag har iaf varit med om denna sjuka, vridiga sjukdom! Inte jag själv då men släktingar till mig.
Först min farmor, det jag kan tänka tillbaka på är att jag önskat att jag var äldre och kunde hjälpt henne, stridigt för henne den sista tiden osv. Hon var verkligen min bästa vän, den bästa jag haft och kommer att ha! Ingen kan ändra på det. Nu andra gånger får min "bonusmamma" det, en helt oskyldig människa som inte har gjort någonting ont överhuvudtaget drabbas. När hon fick det kom allting tillbaka med min farmor, jag visste inte vart jag skulle ta vägen den dagen min pappa ringde mig och berättade att hon börjat tappat håret. Det är någonting jag alltid kommer minnas. Det var en hård peroid med allting där ett tag. Nu idag mår min "bonusmamma" bra, hon överlevde! Vet inte vad jag hade gjort om det värsta hade hänt.. Inget man kanske vill tänka på heller men det slår en visa dagar ändå.


Här är avsnittet av Sofias Änglar som jag kollade på; http://www.kanal5play.se/program/play/sofiasanglar-s02e03

Puss   


 

Av Cecilia Lund - 5 februari 2012 16:01

En lugn söndag på jobbet, för lugn tyvärr! Men nu är det bara 3 timmar kvar tills jag slutar och får gå hem.
Imorgon börjar hjärtat jobba igen, tråkigt men vi har hunnit med mycket under hans semaster ändå  
Ikväll blir det lugnt, ska hem och ta mig ett varmt bad i jacuzzin! Av någon anledning känns det som att det inte finns någon värme här inne. Fingrarna är som isbitar så att det gör ont att bara skriva här på tangentbordet. Har aldrig heller behövt fliströja men den har varit på sen i torsdags på jag började jobba. Vill ha vår nu! Längtar som bara den   

Puss   

Av Cecilia Lund - 4 februari 2012 21:03

Sitter i köket och tittar på termometern, 20,1 minus ute.. Underbart! Glad att jag sitter inne i värmen  Dagen har beståt av jobb, gick riktigt bra trots att jag frusit hela dagen. Hoppas att jag inte blir sjuk under nästa vecka då jag är ledig...Ska försöka slänga upp bilder på hur det ser ut här hemma, kan ju vara kul att se kanske. Men det blir nog inte förns på måndag då jag är ledig. Nu blir det lite godis, film och mys framför en film innan jag kryper ner och laddar för en ny arbetsdag, 9 -19   

Puss   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards